Wie zijn wij?
Het onderwijsteam van basisschool de Komeet

Dit zijn wij!
Het onderwijsteam van basisschool de Komeet biedt uitdagend en gedegen onderwijs, in een veilige en vertrouwde leeromgeving.
Onze interactie met leerlingen, ouders en elkaar is echt en oprecht.
Groepsbezetting in schooljaar 2022-2023
Maandag | Dinsdag | Woensdag | Donderdag | Vrijdag | |
Groep 1-2a | Juf Esther | Juf Ingrid | Juf Ingrid | Juf Ingrid | Juf Esther |
Groep 1-2b | Juf Marian | Juf Marian | Juf Annelies S. | Juf Annelies S. | Juf Annelies S. |
Groep 1-2c | Juf Marleen | Juf Marleen | Juf Marleen | Juf Tirza | Juf Tirza |
Groep 3a | Juf Ageeth | Juf Ageeth | Juf Ageeth | Juf Ageeth | Juf Ageeth |
Groep 3b | Juf Dewi | Juf Dewi | Juf Dewi | Juf Dewi | Juf Dewi |
Groep 4a | Juf Diana | Juf Diana | Juf Annemiek | Juf Annemiek | Juf Annemiek/Juf Diana |
Groep 5a | Juf Emma | Juf Emma | Juf Emma | Juf Emma | Juf Emma |
Groep 5b | Juf Lotte | Juf Lotte | Juf Lotte | Juf Lotte | Juf Lotte |
Groep 6a | Meester Joost | Meester Joost Juf Peet |
Meester Joost Juf Peet |
Meester Joost Juf Peet |
Meester Joost Juf Peet |
Groep 7a | Juf Annelies V. Juf Marie-Cecile |
Juf Annelies V. Juf Marie-Cecile |
Juf Marie-Cecile | Juf Marie-Cecile | Juf Marie-Cecile Juf Annelies V. |
Groep 8a | Juf Doortje | Juf Doortje | Juf Doortje | Juf Doortje | Juf Doortje |
Groep 8a | Juf Patrice | Juf Patrice | Juf Patrice | Juf Patrice | Juf Patrice |
Directeur | Meester Joris | Meester Joris | Meester Joris | Meester Joris | - |
Bovenbouwcoördinator | Meester Joost | Meester Joost | Meester Joost | Meester Joost | Meester Joost |
Intern begeleider | - | Juf Ine | Juf Ine | Juf Ine | Juf Ine |
Onderwijsassistent | - | Juf Peet | Juf Peet | Juf Peet | Juf Peet |
NT2 leerkracht | - | - | Juf Diana | - | Juf Diana |
Leerkrachten Ontwikkelingsvoorsprong |
- |
Juf Karlijn
Juf Marloes |
- | - | - |
Conciërge | Liesbeth | Liesbeth | - | Liesbeth | - |
Administratie | Thea | - | - | - | - |
De groepen 3a en 3b werken regelmatig samen als één groep.
Basisschool de Komeet heeft zo'n 260 leerlingen in 12 groepen.
Wat vinden onze leerkrachten?
Wij hebben de overtuiging dat kinderen heel goed tot leren komen als hun welbevinden goed is. Onze leerkrachten vinden een fijn pedagogisch klimaat, waar leerlingen zich veilig en vertrouwd voelen, de belangrijkste basis. Als je lekker in je vel zit leer je makkelijk nieuwe dingen. Op basisschool de Komeet besteden we daar dan ook veel aandacht aan. We leren kinderen hoe ze goed met zichzelf en de ander omgaan. We bieden uitdagend en gedegen onderwijs. Dat betekent dat we zorgen voor de uitdagingen die een groep nodig heeft. Dat betekent ook dat we na de basisinstructie in de klas 'naar boven en naar beneden' differentiëren in niveau. We gebruiken gedegen lesmethodes die passen bij de kenmerken van onze leerlingen. Dat zijn lesmethodes die wat meer uitdaging bieden dan de 'gemiddelde' lesmethodes in Nederland. Zo zorgen we voor passende uitdagingen in de lessen aan onze leerlingen. We zijn echt en oprecht betrokken bij de leefwereld van onze leerlingen. We vertellen zelf ook aan de leerlingen wat wij meemaken. Zo ontstaat er een echt én oprecht contact met elkaar. We vertellen het ouders als het goed gaat op school. Dat doen we ook als hun kind bijzonder fijn (of soms minder fijn) gedrag vertoont op school. Als 'mede-opvoeders' weten we dat ouders het beste willen voor hun kind. Wij weten hoe dat het leren in de groep gaat en wat we er samen aan kunnen veranderen, als dat nodig is. We zorgen er op de Komeet voor dat onze leerlingen zich cognitief, creatief en sociaal-emotioneel goed ontwikkelen. We werken met het leerstofjaarklassensysteem. We werken vanaf groep 3 het liefste met één 'jaarlaag' per groep. We maken gebruik van de nieuwste én bewezen inzichten over de beste didactiek in het basisonderwijs. Dit organiseren wij op de volgende wijze: |
- We sluiten aan bij verschillende cognitieve onderwijsbehoeften van leerlingen. Het basisaanbod geldt daarbij voor álle leerlingen. Het niveau van ons basisaanbod is de afgelopen jaren verhoogd t.o.v. wat landelijk wordt gehanteerd. Daarnaast komen we tegemoet aan onderwijsbehoeften van leerlingen die verrijkings- of verdiepingsstof nodig hebben. Voor leerlingen met een mogelijke reken- en taalachterstand wordt ook een passend aanbod ingezet. Deze extra ondersteuning staat beschreven in ons schoolondersteuningsprofiel.
- De instructie in de klas vindt plaats volgens een bewezen, effectief instructiemodel. Dat levert onze leerlingen kwalitatief goed onderwijs op. Dat is namelijk het onderwijs waar leerlingen recht op hebben. Door regelmatig bijscholing te volgen over goede instructie, didaktiek en pedagogiek, kunnen wij leerlingen betrokken én actief maken in de les.
- Wij bieden betekenisvolle activiteiten aan die actueel zijn én passen bij de belevingswereld van onze leerlingen. Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen de kennis en vaardigheden leren die nodig zijn om goed te functioneren in de huidige maatschappij. We bereiden ze goed en gedegen voor op het voortgezet onderwijs, dat is onze taak.
We hechten veel belang aan een goede samenwerking met ouders. Betrokkenheid van ouders bij hun kind en school is nodig om samen een goede opvoeding te realiseren. Ouders kennen hun kind het beste. Basisschool de Komeet is 'medeopvoeder' van ouders en zorgt voor basisvaardigheden die passen bij de basisschoolperiode. Een goed contact tussen kind, ouder en school heeft altijd goede effecten op de ontwikkeling van uw kind, onze leerling.